BMW:N SÄHKÖAUTOT.

DYNAAMISIA. MUKAVIA.
100 % SÄHKÖINEN.

iX M60: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 24,9–21,9; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 496–565

Koe sähköisen liikkuvuuden tulevaisuus BMW i -sarjan malleilla. Sähköajoneuvot kompaktista pienautoista tyylikkäisiin Sedaneihin, tilaviin farmareihin ja täyssähköisiin SUV:eihin – täysin sähköinen toimintasäteemme vie sinut arjessa ja matkoilla lähemmäs päämäärääsi.

BMW SÄHKÖAUTOT.

BMW i5 eDrive40 Touring
BMW i5 eDrive40
BMW i4 eDrive40
BMW i7 xDrive60
BMW i4 M50
BMW i5 M60 xDrive
BMW i5 M60 xDrive Touring
BMW i7 M70 xDrive
    • BMW i5 eDrive40 Touring

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      482–559 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i5 eDrive40

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      498–581 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i4 eDrive40

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      491–600 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i7 xDrive60

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      571–624 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:34 min

    • BMW i4 M50

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      417–520 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i5 M60 xDrive

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      457–515 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i5 M60 xDrive Touring

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      444–505 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i7 M70 xDrive

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      490–559 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:34 min

BMW iX2 xDrive30
iX xDrive40
BMW iX1 eDrive20
iX M60
    • BMW iX2 xDrive30

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      417–449 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:29 min

    • iX xDrive40

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      400–435 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:31 min

    • BMW iX1 eDrive20

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      430–475 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:29 min

    • iX M60

    • Toimintasäde sähköllä, WLTP[2]

      496–565 km

    • Latausaika DC (lataustila 10–80 %)[3]

      0:35 min

BMW i5 eDrive40 Touring: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 19,3–16,6; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 482–559

BMW i5 eDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 18,9–15,9; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 498–581

BMW i4 eDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 491–600

BMW i7 xDrive60: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 571–624

BMW i4 M50: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 21,8–17,6; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 417–520

BMW i5 M60 xDrive: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 457–515

BMW i5 M60 xDrive Touring: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 444–505

BMW i7 M70 xDrive: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 490–559

BMW iX2 xDrive30: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 17,8–16,3; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 417–449

BMW iX1 eDrive20: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 430–475

iX xDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 21,5–19,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 400–435

BMW iX3: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 18–17,6; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 461–471

iX M60: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 24,9–21,9; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 496–565

VERTAILE AJONEUVOJA JA VALITSE JUURI SINULLE SOPIVA BMW.

Valitse sinua kiinnostavat ajoneuvot. Yleiskuvassa ne esitetään vierekkäin. Vertaile esimerkiksi sähköajoneuvoa, plug-in-hybridimoottorimallia ja diesel- tai bensiinikäyttöistä polttomoottoriajoneuvoa. Näet yhdellä silmäyksellä, miten ajoneuvot eroavat toisistaan. Näin voit tehdä yksilöllisen ja tietoisen valinnan.

SÄHKÖAUTOJEN TARJONTA

LÖYDÄ OMA BMW-SÄHKÖAUTO.

BMW:n sähköautot, uudet autot

UUSI BMW-SÄHKÖAUTO.

Löydä heti saatavilla olevat BMW-mallit ja osta tai liisaa auto suoraan verkossa. Täyssähköisenä tai hybridinä. Valikoima on suuri, ja siihen kuuluvat esimerkiksi BMW iX, BMW i4 ja BMW iX1.

BMW:n sähköautot, käytetyt autot

NYT SAATAVILLA OLEVAT KÄYTETYT BMW-SÄHKÖAUTOT.

Käytetyt BMW-autot ovat edustava valinta. Tietysti myös sähköisinä. Tutustu saatavilla oleviin ostettaviin tai liisattaviin käytettyihin BMW-sähköautoihin.

BMW:N SÄHKÖAUTOJEN EDUT.

BMW:n sähköautot, kestävä liikkuvuus

PAIKALLISESTI PÄÄSTÖTTÖMÄSTI TIEN PÄÄLLÄ.

Aja paikallisesti päästöttömästi ja lähes äänettömästi. Näin pienennät hiilidioksidipäästöjä ja kaupungin melutasoa ja edistät ympäristötietoista liikkuvuutta. Tutustu tarkemmin siihen, miten sähköinen liikkuvuus vaikuttaa ympäristöömme.

BMW:n sähköautot, BMW Wallbox

HELPOKSI TEHTY LATAUS.

Lataa sähköauto omalla Wallboxillasi erittäin kätevästi kotonasi. Vaikkapa yön yli, jolloin starttaat päivään täydellä akulla. Oman latausaseman muita etuja: säästät aikaa ja sähköautosi latautuu turvallisesti kotona.

BMW:n sähköautot, ylläpitokustannukset

PIENET JUOKSEVAT KULUT.

Vähennä CO₂-päästöjä, säästä kustannuksissa. Juoksevat ylläpitokustannukset ovat sähköautossa pienemmät kuin polttomoottoriautossa. Sähköautoissa ei tarvita tiettyjä kulutusosia, kuten sytytystulppia, öljynsuodattimia tai pakoputkistoa, mikä vähentää huolloista aiheutuvia kuluja.

BMW:n sähköautot, sähköauton akku

MITEN VOIT VAIKUTTAA SÄHKÖAUTON AKUN KÄYTTÖIKÄÄN

Opi sähköauton tekniikasta ja akusta. Selvitä, miten voit vaikuttaa sähköauton akun käyttöikään ja kuinka hiljainen ja tehokas sähköauto kiihdyttää sekä kuinka älykkäästi se palauttaa energiaa regeneratiivisessa jarrutuksessa.

BMW:n sähköautot, sähköinen toimintasäde

SÄHKÖAUTOJEN TOIMINTASÄDE

PITKÄLLE. PIDEMMÄLLE. SÄHKÖINEN TOIMINTASÄDE.

Sähköautojemme toimintasäteillä pääset ongelmitta myös kauempana oleviin kohteisiin. Lataukset optimoiva reittisuunnittelija etsii automaattisesti parhaat ja nopeimmat latausmahdollisuudet reitin varrelta. Yksilöllisesti sinun tarpeisiisi mukautetusti. Ennakoiva ja tasainen ajotapa pidentää sähköautosi toimintasädettä entisestään. My BMW -sovelluksen avulla suunnittelet reittisi kätevästi etukäteen kotoa käsin.

KATSO LATAUSASEMAT SÄHKÖAUTOLLESI.

Lisää tietoa

Toimintamatka

Tarvittavat latauspysähdykset

Tämä on reittisi varrella tarvittavien lataustaukojen todennäköinen määrä.

Laskelmassa on huomioitu vain todellisuudessa olemassa olevat latauspisteet (tila: 25.4.2023), jotka ovat mahdollisimman lähellä reittiäsi, ja oletuksena on, että ajoon lähdettäessä akun varaustila on 100 %.

Latauspysähdyksiä ennakoitaessa suositaan High Power -latausasemia (esim. IONITY-verkosto), koska voit ladata niissä autoasi sen maksimilatausteholla.

Kokonaislatausaika

Näin kauan lataaminen kestää todennäköisesti kokonaisuudessaan reittisi varrella. Laskelmassa on huomioitu vain todellisuudessa olemassa olevat latauspisteet (tila: 25.4.2023), jotka ovat mahdollisimman lähellä reittiäsi, ja oletuksena on, että ajoon lähdettäessä akun varaustila on 100 %.

Latauspysähdyksiä ennakoitaessa suositaan High Power -latausasemia (esim. IONITY-verkosto), koska voit ladata niissä autoasi sen maksimilatausteholla.

Akun varaustila saapuessasi

Ilmoitettu luku on akun jäljellä oleva varaustila saavuttaessa, kun akun varaustila on 100 % matkan alussa.

Kokonaismatka-aika lataaminen mukaan lukien

Ilmoitettu matka-aika on arvioidun ajoajan ja latausajan summa, mikäli reitilläsi tarvitaan lataustaukoja.

Oletuksena on, että käytät nopeinta reittiä, jolla ei ole liikennettä haittaavia esteitä tai muita viivästyksiä.

Kokonaismatka-aika

Ilmoitettu matka-aika on arvioitu ajoaika. Oletuksena on, että käytät nopeinta reittiä, jolla ei ole liikennettä haittaavia esteitä tai muita viivästyksiä.

Latausteho riippuu akun varaustilasta, ympäristön lämpötilasta, yksilöllisestä ajoprofiilista ja ylimääräisten virtaa kuluttavien laitteiden käytöstä sekä valitusta ajoneuvosta itsestään. Latausajat on laskettu olettaen, että ympäristön lämpötila on 23 °C ajon jälkeen, ja ne voivat vaihdella käyttötottumusten mukaan. Näytetyt arvot ovat esimerkkiarvoja valitun mallin peruskokoonpanolle. Arvot voivat poiketa ajoneuvon muiden varusteversioiden tapauksessa.

My BMW -sovelluksella voit pitää aina silmällä toimintasädettä ja varaustilaa. Lisäksi voit suunnitella helposti latauksen suhteen optimoituja reittejä ja lähettää ne ajoneuvoon. Lataa sovellus nyt ja tutustu siihen demotilassa.

Lisää tietoa

Latausajat

Latausaika

Julkinen lataaminen

High Power -latausasema

High Power -latausasemilla (joita on esimerkiksi IONITY-verkostossa)  lataat BMW i4 Gran Coupési erityisen nopeasti. Näillä asemilla käytettävä tasavirta (DC) tarjoaa selvästi korkeammat lataustehot kuin esimerkiksi tavallisesta kotipistorasiasta saatava vaihtovirta (AC). Siksi High Power -latausasemat sopivat erityisen hyvin lataukseen matkoilla. Esityksestä näet lyhimmän latausajan, joka tarvitaan lataamiseen kymmenen prosentin varaustilasta 80 prosentin varaustilaan auton maksimilatausteholla. Tällä alueella lataaminen on nopeinta ja samalla eniten akkua säästävää. Löydät kartasta High Power -latausasemien verkon.

Pikalatausasema

Jos lataus halutaan hoitaa nopeasti vaikkapa kaupungissa liikuttaessa tai matkoilla, pikalatausasema on oikea valinta. Sen käyttämä tasavirta (DC) tarjoaa nimittäin korkeammat lataustehot kuin esimerkiksi tavallisesta kotipistorasiasta saatava vaihtovirta (AC). Siksi pikalatausasemat sopivat erityisen hyvin lataukseen matkoilla. Esityksestä näet lyhimmän latausajan, joka tarvitaan lataamiseen kymmenen prosentin varaustilasta 80 prosentin varaustilaan enintään 50 kW:n teholla. Tällä alueella lataaminen on nopeinta ja samalla eniten akkua säästävää. Löydät kartasta pikalatausasemien verkon.

AC-latausasema

Julkisia vaihtovirralla (AC) toimivia latausasemia löytyy lähes kaikkialta. Ne sopivat erityisen hyvin säännölliseen ja pitkäkestoiseen lataamiseen – kuten lataamiseen yön yli tai työpäivän aikana. Näet näytöllä myös vähimmäisajan, joka kuluu akun lataukseen 0 prosentista 100 prosenttiin enintään 22 kW:n latausteholla. Suurin latausteho riippuu kuitenkin kunkin auton varustelusta. Löydät kartasta AC-latausasemien verkon.

Lataaminen kotona

Wallbox / Flexible Fast Charger

Kotona lataat BMW i4 Gran Coupési mukavasti Wallboxin tai Flexible Fast Chargerin avulla. Niissä molemmissa käytetään vaihtovirtaa (AC). Wallbox mahdollistaa auton, lisävarusteiden ja markkina-alueen mukaan enintään 22 kW:n lataustehon ja Flexible Fast Charger enintään 11 kW:n lataustehon. Näet näytöllä myös vähimmäisajan, joka kuluu akun lataukseen 0 prosentista 100 prosenttiin enintään 11 kW:n latausteholla.

Tavallinen pistorasia

Lataa autosi kätevästi milloin tahansa kotisi pistorasiasta. Tämä käyttää vaihtovirtaa (AC). Esityksestä näet lyhimmän ajan, joka tarvitaan akun lataamiseksi nollan prosentin varaustilasta sadan prosentin varaustilaan 2,3 kW:n teholla. Kotilataukseen sopii myös BMW Wallbox, jonka avulla lataat autosi milloin tahansa nopeasti, turvallisesti ja mukavasti.

Suodata latausasemia

Latausteho riippuu akun varaustilasta, ympäristön lämpötilasta, yksilöllisestä ajoprofiilista ja virtaa kuluttavien lisälaitteiden käytöstä sekä valitusta ajoneuvosta itsestään. Latausajat on laskettu olettaen, että ympäristön lämpötila on 23 °C ajon jälkeen, ja ne voivat vaihdella käyttötottumusten mukaan. Näytetyt arvot ovat esimerkkiarvoja valitun mallin peruskokoonpanolle. Arvot voivat poiketa ajoneuvon muiden varusteversioiden tapauksessa.

 My BMW -sovelluksella  voit pitää aina silmällä toimintasädettä ja varaustilaa. Lisäksi voit suunnitella helposti latauksen suhteen optimoituja reittejä ja lähettää ne ajoneuvoon. Lataa sovellus nyt ja tutustu siihen demo-tilassa.

BMW-sähkoautot, BMW Charging

SÄHKÖAUTOSI HUOLETON LATAUS.

Lue lisää erilaisista BMW Charging -lataustavoista. Lataaminen onnistuu nopeasti matkoilla, kahvilan lähellä tai kätevästi kotona Wallboxilla. Löydä sähköautollesi juuri sinun elämääsi sopiva latausratkaisu.

ASIAKKAILTA ASIAKKAILLE. SÄHKÖINEN LIIKKUVUUS ARJESSA.

”Huomasin aika nopeasti, että sähköauton ajaminen voi olla todella hauskaa.” 

Kerran BMW, aina BMW. Kerran sähköinen, aina sähköinen. Katso videolta, miten urheilullisten polttomoottorien uskollinen fani on löytänyt täyssähköisen liikkuvuuden kiehtovuuden ja ajonautinnon.

0:00
0:00 /  0:00
BMW:n sähköautot, kustannukset

SÄHKÖAUTON KUSTANNUKSET.

Kuinka paljon sähköauton lataaminen maksaa? Säästä rahaa alhaisempien huoltokustannusten ja verojen ansiosta. Saako sähköautojen hankintaan tukia? Selvitä, onko sähköauto sinulle kannattava hankinta.

BMW:n sähköautot, plug-in-hybridimallit

PLUG-IN-HYBRIDI: JOUSTAVAA MATKANTEKOA.

BMW:n plug-in-hybridimallit yhdistävät kahden maailman parhaat puolet. Lyhyillä ajomatkoilla tai kaupungissa voit ajaa täysin sähkökäytöllä. Pitkillä matkoilla sinua tukee tuttuun tapaan bensiinimoottori. 

BMW:n sähköautot, BMW iX5 Hydrogen

VETY TULEVAISUUDEN POLTTOAINEENA.

Konseptiajoneuvo BMW iX5 Hydrogenin myötä BMW esittelee innovatiivisen vetyauton. BMW iX5 Hydrogen tankataan täyteen vain 3–4 minuutissa, jolloin autolle saadaan toimintasädettä jopa 504 kilometriä. Näin ollen se vertautuu käytöltään polttomoottoriautoon ja tarjoaa kaikki sähköisen liikkuvuuden edut.

BMW:n sähköautot, plug-in-hybridimallit

PLUG-IN HYBRIDI: JOUSTAVAA MATKANTEKOA.

BMW:n plug-in-hybridimallit yhdistävät kahden maailman parhaat puolet. Lyhyillä ajomatkoilla tai kaupungissa voit ajaa täysin sähkökäytöllä. Pitkillä matkoilla sinua tukee tuttuun tapaan bensiinimoottori. 

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET.

LISÄTIETOJA.

BMW:n sähköautot, koeajo

KOEAJA TOIVEIDESI BMW-MALLI.

Haluatko kokea itse, miltä toiveidesi sähköauto tuntuu ajaa? Sovi koeajo haluamallesi päivälle kätevästi verkossa. Paikallinen BMW-jälleenmyyjäsi ottaa sinuun yhteyttä ja antaa lisätietoja.

BMW:n sähköautot, neuvonta, BMW Jälleenmyyjä

HALUATKO HENKILÖKOHTAISTA
NEUVONTAA?

Jos sinulla on kysyttävää tai haluat saada tarjouksen, ole yhteydessä lähistölläsi olevaan BMW-jälleenmyyjään. Pätevät BMW-työntekijämme neuvovat sinua mielellään puhelimitse tai suoraan paikan päällä.

BMW:n sähköautot, BMW:n asiakaspalvelu

BMW:N ASIAKASPALVELU.

BMW:n asiakaspalvelu on tukenasi kaikissa BMW:hen liittyvissä asioissa, jotta yksikään kysymys ei jää vaille vastausta. Asiakaspalvelu palvelee mielellään niin BMW-autojen omistajia kuin myös uuden BMW-auton hankintaa suunnittelevia. 

Kulutus ja CO₂-päästöt.

BMW i5 eDrive40 Touring: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 19,3–16,6; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 482–559

BMW i5 eDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 18,9–15,9; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 498–581

BMW i4 eDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 491–600

BMW i7 xDrive60: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 571–624

BMW i4 M50: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 21,8–17,6; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 417–520

BMW i5 M60 xDrive: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 457–515

BMW i5 M60 xDrive Touring: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 444–505

BMW i7 M70 xDrive: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 490–559

BMW iX2 xDrive30: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 17,8–16,3; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 417–449

iX xDrive40: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 21,5–19,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 400–435

BMW iX1 eDrive20: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 430–475

iX M60: sähköinen kulutus, yhdistetty, WLTP, kWh/100 km[1]: 24,9–21,9; toimintasäde sähköllä, WLTP, km[2]: 496–565

[1] Polttoaineenkulutukseen, hiilidioksidipäästöihin, sähkönkulutukseen ja sähköiseen toimintasäteeseen liittyvät viralliset tiedot on määritetty määrätyn mittausmenetelmän mukaisesti, ja ne vastaavat asetuksen (EY) 715/2007 kulloinkin voimassa olevaa versiota. WLTP-tiedoissa on otettu vaihteluvälien yhteydessä huomioon kaikki lisävarusteet (tässä tapauksessa Saksan markkinoilla saatavilla olevat lisävarusteet). Viralliset tiedot ilmoitetaan 1.1.2021 jälkeen tyyppihyväksytyille autoille vain WLTP:n mukaisesti. EU-asetuksen 2022/195 nojalla COC-todistuksissa ei myöskään ilmoiteta NEDC-arvoja 1.1.2023 lähtien. NEDC- ja WLTP-mittausmenetelmiin liittyviä lisätietoja löytyy osoitteesta www.bmw.de/wltp.  

Lisätietoja uusien henkilöautojen virallisista polttonesteen kulutus- ja CO₂-päästötasoista löydät kaikista jälleenmyyjäliikkeistä saatavasta Uuden auton polttonesteen kulutustiedot, CO₂-päästöarvot ja sähkönkulutus -vihkosta tai Liikenteen turvallisuusviraston (TraFi) sivuilta https://www.trafi.fi

[2] Toimintasäteeseen vaikuttavat eri tekijät, erityisesti henkilökohtainen ajotyyli, ajoradan ominaisuudet, ulkolämpötila, lämmitys/ilmastointi ja esilämmitys. 

[3] Latauksen suorituskyky määräytyy akun varaustilan, ympäristön lämpötilan, yksilöllisen ajoprofiilin ja ylimääräisten virtaa kuluttavien laitteiden käytön mukaan. Ilmoitettujen toimintasäteiden perustana on WLTP Best Case. Latausajat on laskettu olettaen, että ympäristön lämpötila on 23 °C ajon jälkeen, ja ne voivat vaihdella käyttötottumusten mukaan.