Evästeiden hallinnointityökalumme on väliaikaisesti pois käytöstä. Tästä johtuen osa toiminnallisuuksista, jotka edellyttävät suostumusta evästeiden käyttöön, saattaa puuttua.
YLEISKATSAUS BMW i-SARJAAN.
BMW i-AUTOT YLEISESITTELYSSÄ.
BMW i4
BMW i4 M50 (2024)
BMW i4 M50
BMW iX3
MONTA SYYTÄ VALITA SÄHKÖAUTO.
- 01 Tasainen vääntö ja nopea kiihtyvyys.
- 02 Edullisempi perinteisiin autoihin verrattuna.
- 03 Vähäisempi huoltotarve kuin perinteisissä autoissa
- 04 Hiljainen moottori lisää kaupunkien viihtyisyyttä.
- 05 Valtion hankintatuki.
YLEISKATSAUS BMW i-SARJAN HISTORIASTA.
Tutustu yhdessä kanssamme BMW-sähköajoneuvojen historiaan ja moniin BMW i-autoihin. Tällä uusista käyttövoimakonsepteista ja uusista teknologioista tulee totta ja tulevaisuus on täällä jo tänään.
YLEISKATSAUS BMW i-SARJAN HISTORIASTA.
Tutustu yhdessä kanssamme BMW-sähköajoneuvojen historiaan ja moniin BMW i-autoihin. Tällä uusista käyttövoimakonsepteista ja uusista teknologioista tulee totta ja tulevaisuus on täällä jo tänään.
BMW i3.
Sähköauto, jolla on epätavallinen ajodynamiikkajärjestelmä ja moderneinta tekniikkaa: BMW i3 on ajoneuvo henkilöille, joilla on yksilöllisiä vaatimuksia sekä suuntaanäyttävä elämäntyyli. Siinä yhdistyvät kestävyys, tunteet, älykäs uudelleenkäyttö ja urheilullinen ajaminen. Tältä ajamisen ilo tuntuu!
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI BMW i3.
(BMW i01)
Sähköauto, jolla on epätavallinen ajodynamiikkajärjestelmä ja moderneinta tekniikkaa: BMW i3 on ajoneuvo henkilöille, joilla on yksilöllisiä vaatimuksia sekä suuntaanäyttävä elämäntyyli. Siinä yhdistyvät kestävyys, tunteet, älykäs uudelleenkäyttö ja urheilullinen ajaminen. Tältä ajamisen ilo tuntuu!
Kun BMW i3 2013 saapui myyntiin, se ei ollut ainoastaan ensimmäinen sarjatuotannossa ollut BMW, jossa oli sähkömoottori, vaan se oli myös ensimmäinen sarjatuotantoajoneuvo ylipäätään, jonka matkustamo oli valmistettu hiilikuituvahvistetusta muovista (CFK). Sen vuoksi ajoneuvon omapaino akusta huolimatta on tavallisen kompaktiauton luokkaa. Monet BMW i3:ssa käytetyistä materiaaleista ovat myös uudelleen kasvavista raaka-aineista valmistettu.
Sähkömoottorin teho on 170 hv (125 kW), ja sen vääntömomentti on heti täydessä käytössä. Vuodesta 2017 alkaen saatavilla olleet BMW i3 -autot ajavat 184 hv:llään (135 kW) lisäksi 10 km/h nopeammin. Vuodesta 2016 alkaen akun kapasiteetti on yli 94 Ah. Valinnainen Range Extender, bensiinimoottori akun lataamiseksi on jäänyt pois vuonna 2018, kun markkinoille tuli BMW i3, jossa on 120 Ah-akkukenno Toimintasäde on 307 km (WLTP*), ja pikalatausasemalla akun saa ladattua 42 minuutissa 80 %:iin. Tähän mennessä on tuotettu jo pitkälti yli 200 000 ajoneuvoa.
Tuotantoaikaväli: 2013–2022
Moottorit: sähkömoottori (125–134 kW, 170–184 hv), valinnaisesti vuoteen 2018 saakka saatavilla Range Extender (bensiinimoottori 0,65 litraa, 28 kW, 38 hv)
Pituus/leveys/korkeus: 3 999–4 011 mm/1 775 mm/1 578 mm
Toimintasäde (sähköinen): 307 km (WLTP*)
*Vapaaehtoinen lisätieto. Lisätietoja WLTP- ja NEDC-testimenettelyistä on osoitteessa www.bmw.de/wltp.
BMW i4.
Ensimmäinen täyssähköinen BMW 4-sarjan Gran Coupé asettaa uusia mittapuita. Autossa yhdistyvät erinomainen teho, mukavuus ja paikallisesti päästötön ajaminen.
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI BMW i4.
(BMW G26 BEV)
Ensimmäinen täyssähköinen BMW 4-sarjan Gran Coupé asettaa uusia mittapuita. Autossa yhdistyvät erinomainen teho, mukavuus ja paikallisesti päästötön ajaminen.
Vaikuttava ja suvereeni: sellaisia ovat täyssähköiset Gran Coupés BMW i4 eDrive40 ja BMW i4 M50. Dynaamiset, vinossa olevat ajovalot antavat oman silauksensa neliovisen auton ekspressiiviselle ilmeelle samoin kuten voimakasmuotoiset takapyöräkotelot ja takasivuikkunat, jotka kasvavat perää kohden.
Sähkömoottorin tuottama 544 hv:n** (400 kW**) teho mahdollistaa vertaamattoman ajodynamiikan, sillä maksimivääntömomentti on saatavilla jokaisella kierrosluvulla. BMW i4 pystyy myös lipumaan tasaisesti, samalla kun auton matkustajat nauttivat lähes äänettömästä moottorista ja tarkka alustan rakenne ja ohjaus takaavat aina parhaan mahdollisen hallinnan. Tässä merkittävässä roolissa on älykäs painonjakautuma sekä alusta- ja moottorikomponenttien toisiinsa sovittaminen. Jopa 590* kilometrin toimintasäde (BMW i4 eDrive40, WLTP*) tekee sähköajoneuvosta samalla täydellisesti arkikäyttöön sopivan ja joustavan.
Tuotantoaikaväli: vuoden 2021 lopulta alkaen
Moottorit**: Sähkömoottori (250–400 kW, 340–544 hv)
Toimintasäde: 416–590 kilometriä (WLTP*)
*Vapaaehtoinen lisätieto. Lisätietoja WLTP- ja NEDC-testimenettelyistä on osoitteessa www.bmw.de/wltp.
** Tiedoissa on kyse alustavista, ei vielä virallisesti vahvistetuista arvoista.
BMW i8.
BMW i8, joka esiteltiin ensimmäisen kerran BMW Vision EfficientDynamicsin hanketutkimuksena kansainvälisessä autonäyttelyssä vuonna 2009, on ensimmäinen sarjatuotettu plug-in hybridi-urheiluauto. Siinä yhdistyvät siten kestävyys, omalaatuinen, itsetietoinen design ja erinomainen suorituskyky.
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI BMW i8.
(BMW i12, i15)
BMW i8, joka esiteltiin ensimmäisen kerran BMW Vision EfficientDynamicsin hanketutkimuksena kansainvälisessä autonäyttelyssä vuonna 2009, on ensimmäinen sarjatuotettu plug-in hybridi-urheiluauto. Siinä yhdistyvät siten kestävyys, omalaatuinen, itsetietoinen design ja erinomainen suorituskyky.
Polttoaineen kulutus kuin pienellä autolla, mutta suorituskyky kuin urheiluautolla – tämän tarjoaa BMW i8 hybridi-moottorimallinsa ansiosta. Sähköisellä etuvedolla Coupé ajaa jopa 120 km/h, 3-sylinteriset TwinPower Turbo -voimansiirtokomponentit vaikuttavat taka-akseliin. Järjestelmän kokonaisteho on 362 hv (266 kW), vuodesta 2018 alkaen jopa 374 hv (275 kW), ja se takaa ajodynamiikan, joka yhdistää parhaat puolet. Uraauurtava ajoneuvo on ensimmäinen sarjatuotantoajoneuvo, joka tarjoaa lisävarusteena saatavat laserajovalot. Vuodesta 2018 alkaen BMW i8 on saatavilla myös Roadsterina, niitä on tuotettu yhteensä yli 20 500 kappaletta.
Tuotantoaikaväli: 2013–2020
Moottorit: Hybridimoottori 1,5 litraa (170 kW, 231 hv), 3-sylinterinen + sähkömoottori (131–143 hv, 96–105 kW), järjestelmäteho 362–374 hv, 266–275 kW
Pituus/leveys/korkeus: 4 689 mm / 1 942 mm / 1 289–1291 mm
Toimintasäde (sähköinen): 37–55 kilometriä (NEFZ*)
*Vapaaehtoinen lisätieto. Lisätietoja WLTP- ja NEDC-testimenettelyistä on osoitteessa www.bmw.de/wltp.
BMW iX3.
Ensimmäisessä täyssähköisessä BMW SAVissa BMW yhdistää tulevaisuuden tekniikan ja nykyhetken hyväksi todetun autokonseptin. Autossa yhdistyvät älykkäät latausmahdollisuudet, korkea ajodynamiikka sekä muotoilu, jossa on selkeät, vahvat linjat.
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI
BMW iX3.
(BMW G08 BEV)
Ensimmäisessä täyssähköisessä BMW SAVissa BMW yhdistää tulevaisuuden tekniikan ja nykyhetken hyväksi todetun autokonseptin. Autossa yhdistyvät älykkäät latausmahdollisuudet, korkea ajodynamiikka sekä muotoilu, jossa on selkeät, vahvat linjat.
BMW X3 esitellään vuonna 2021 sähkökäyttöisenä esittelytiloissa. Jo ulkopuolelta katsottuna sähköauton tunnistaa heti BMW i:lle tyypillisestä jäähdyttimen säleiköstä, mutta myös auton sisällä on sille tyypillä designia, esimerkkeinä sininen käynnistyspainike tai vakiona oleva ambient-tunnelmavalaistus oletusvärillä BMW i Blue.
Ajoneuvotekniikka on samoin innovatiivista ja modernia: Voimakkuudeltaan 286 hv:n (210 kW) moottori mahdollistaa dynaamisen ajettavuuden, mikä on tyypillistä BMW:lle. Sähkömoottorin valmistuksessa on luovuttu harvinaisista maametalleista. Tämä tuo lisää kestävyyttä. Rekuperaatiotasoa voidaan säädellä halutun mukaisesti neljällä tasolla, ja se edistää omalta osaltaan jopa 461 km:n (WLTP*) toimintasädettä. Matkoilla akku voidaan ladata tarpeen mukaan High Power -latausasemalla noin 34 minuutissa 80 prosenttiin.
Tuotantoaikaväli: vuodesta 2020 nykyhetkeen
Moottorit: Sähkömoottori (210 kW, 286 hv)
Pituus/leveys/korkeus: 4 734 mm / 1 891 mm / 1 668 mm
Toimintasäde: 461 kilometriä (WLTP*)
*Vapaaehtoinen lisätieto. Lisätietoja WLTP- ja NEDC-testimenettelyistä on osoitteessa www.bmw.de/wltp.
BMW iX.
BMW:n ensimmäinen täyssähköinen nelivetoinen SAV – BMW iX tarjoaa luksusta ja minimalismia yhdistettynä moderniin moottoriteknologiaan. Paras mahdollinen mukavuus kohtaa monoliittisen muotoilun ja ainutlaatuisen tilantunteen: uuden sukupolven ajoneuvo.
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI BMW iX.
(BMW i20)
BMW:n ensimmäinen täyssähköinen nelivetoinen SAV – BMW iX tarjoaa luksusta ja minimalismia yhdistettynä moderniin moottoriteknologiaan. Paras mahdollinen mukavuus kohtaa monoliittisen muotoilun ja ainutlaatuisen tilantunteen: uuden sukupolven ajoneuvo.
BMW iX:n puristinen muoto, jossa on vain vähän, mutta sitäkin voimakkaampia linjoja ja saumattomasti toisiinsa sulautuvat yksityiskohdat, osoittaa pioneerihenkeä. Tässä lisänä ovat etuosan T-muoto ja kapeimmat ajovaloyksiköt, jotka BMW on koskaan rakentanut, yhdessä ekspressiivisen korkeareunaisen kaksiosaisen jäähdyttimen säleikön kanssa. Lasketut ovenkahvat, kehyksettömät ovet ja suurikokoiset suorakaiteen muotoiset pyöräkotelot yhdistyvät luoden itsetietoisen, modernin ilmeen.
BMW iX vakuuttaa myös teknisesti kahdella voimakkaalla sähkömoottorillaan ja sähköisellä BMW xDrive -nelivedolla. Näin X-geeni yhdistyy sähkömoottoriin. BMW iX xDrive40:n kokonaisteho on yli 326 hv (240 kW) toimintasäteen ollessa 372–425 km (WLTP*). BMW iX xDrive50 ja sen yli 523 hv:n (385 kW) teho nostaa ajoelämyksen entistä korkeammalle tasolle, ja sen alustavaksi toimintasäteeksi on laskettu 630 km (WLTP*). Ajoneuvon voi ladata pikalatausasemilla (IONITY High Power -latausasemat) täyteen toimintasäteeseen alle 40 minuutissa.
Uusi iDrive sekä kattavat kuljettajan avustinjärjestelmät yhdistettyinä alustaan ja moottoriin luoden epätavallisen upean ajoelämyksen, joka on uraauurtava: tekninen edistyneisyys, tarkkuus ja luksus yhdistyvät tässä premium-SAV:ssa.
Tuotantoaikaväli: vuoden 2021 lopulta alkaen
Moottorit: Sähkömoottori (326–526 kW, 240–385 hv)
Toimintasäde: 372–630 kilometriä (WLTP*)
*Vapaaehtoinen lisätieto. Lisätietoja WLTP- ja NEDC-testimenettelyistä on osoitteessa www.bmw.de/wltp.
BMW iX1.
BMW iX1 on BMW:n ensimmäinen täyssähköinen kompakti SUV. Modernissa ja muotoilultaan itsevarmassa iX1:ssä yhdistyvät BMW X1:n tehokkaat, dynaamiset ajo-ominaisuudet ja modernin BMW eDrive -voimansiirron tehokkuus.
ENSIMMÄINEN SUKUPOLVI (BMW U11 BEV).
Vuonna 2022 markkinoille tulee BMW iX1. Se ei ole pelkästään BMW:n ensimmäinen täyssähköinen kompakti SUV, vaan myös sähkökäyttöisten autojen lähtötason malli BMW X -autojen joukossa.
BMW iX1:ssä yhdistyvät klassisen kompaktin SUV-mallin erinomainen ajodynamiikka ja BMW eDrive -teknologian moderni tehokkuus. Toimintasäde on vaikuttava, ei vähiten auton pohjan litteiden korkeajänniteakkujen ja energian talteenottojärjestelmän ansiosta: BMW iX1 xDrive30 selviää jopa 440 kilometrin* matkasta (WLTP) yhdellä latauksella, ja sen teho on jopa 230 kW* (313 hv*).
Voimakas keula ja suorat mittasuhteet takaavat selkeästi modernin ja dynaamisen sivunäkymän. Siniset somisteet korostavat vaikuttavasti vankan ajoneuvon sähköisyyttä. Myös sisätila on erittäin moderni. Mukavat aktiivi-istuimet vastaavat kaikkiin toiveisiin, ja kosketus- ja puheohjauksella toimiva tyylikäs, kehyksetön BMW Curved Display -näyttö on samalla suorituskykyisen BMW iDrive -järjestelmän keskitetty rajapinta.
Tuotantoaikaväli: vuodesta 2022 nykyhetkeen
Moottorit: Sähkömoottori (230 kW, 313 hv) *
Pituus/leveys/korkeus: 4 500 mm/1 845 mm/1 616 mm
*Teho määräytyy akun varaustilan mukaan.